Fri debatt
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER

3 posters

Gå ner

SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER Empty SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER

Inlägg  lennart tis 07 sep 2010, 16:18


SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER

Från marxisten Till x-medborgare, Today at 1:25 pm

Socialförsäkringsminister Husmark Pehrsson har med rätta hamnat i blåsväder. På grund av sin och regeringens hjärtlösa politik mot svårt sjuka.

Men Husmark Pehrsson är inte bara hjärtlös. Hon på köpet en bluffmakare av värsta sort
.
Sedan Husmark Pehrsson tillträdde som minister har ersättningen från sjukförsäkringen skrivits om som ”bidrag”, trots att det handlar om just en försäkring som alla löntagare betalar premier till genom avstådd lön (arbetsgivaravgifter). I Husmark Pehrssons borgerliga värld är bidrag som bekant ett förfärligt otyg, om det inte handlar om hemmafrubidrag eller bidrag till att anställa pigor, så som minister måste hon då självklart spara på ”bidragen” till de sjuka, som är så förfärligt dyra för statskassan.

Det är här bluffen kommer in. För de sjukskrivna belastar inte statskassan med så mycket som en krona.

Eftersom de sjukskrivna får sina ersättningar från sjukförsäkringen. Det är faktiskt tvärtom. Sedan den förra regeringen inledde jakten på de sjukskrivna i början på 2000-talet, med hänvisningen till ett fusk som knappt fanns, så har den allmänna sjukförsäkringen varje år gått med stora överskott, med undantag endast för 2008. Under perioden 2002-2009 utgör det samlade överskottet hela 68 miljarder kronor, allt enligt Konjunkturinstitutet – löntagarna har helt enkelt betalat in 68 miljarder mer till sjukförsäkringen än vad

Försäkringskassan betalat ut till de sjuka. Framtidsutsikterna ser inte sämre ut. Fram till 2011 räknar Konjunkturinstitutet således med att det samlade överskottet skall stiga till 82 miljarder kronor.

Men ändå instruerar Christina Husmark Pehrsson sin försäkringsbyråkrater att jaga till och med dödssjuka med hot om indragen ersättning.

Vad skall Husmark Pehrsson och hennes regering ha alla pengarna till, om de nu inte skall betalas ut i ersättningar till de försäkrade? Den som känner lössen på gången misstänker naturligtvis att de skall användas såsom högerregeringen plägar att använda statens pengar – till skattesänkningar för det rika. Vilket i det här fallet betyder sänkta arbetsgivaravgifter, naturligtvis utan kompensation till de löntagare som betalar dessa avgifter genom avstådd lön.

Detta ger hela vidden av Husmark Pehrssons hjärtlös. Hon jagar till och med de dödssjuka. I akt och mening att ge deras rättmätiga försäkringspengar till arbetsköparna. Fy fan för sådan cynisk klasspolitik!

*******************************************************************

Känns det bra ?

lennart

Antal inlägg : 83
Join date : 10-09-06

Till överst på sidan Gå ner

SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER Empty Sv: SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER

Inlägg  råttan tis 07 sep 2010, 20:43

Vad är problemet?

råttan

Antal inlägg : 406
Join date : 10-03-19

Till överst på sidan Gå ner

SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER Empty Sv: SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER

Inlägg  lennart ons 08 sep 2010, 04:33

Vad är problemet?

Du ser inga som helst problem med att de svagaste i samhället, de sjuka ska betala skattesänkningar för de redan besuttna ? Det är helt OK i din värld ?

Puke....

/kram Lennart

lennart

Antal inlägg : 83
Join date : 10-09-06

Till överst på sidan Gå ner

SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER Empty Sv: SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER

Inlägg  råttan ons 08 sep 2010, 05:50

lennart skrev:
Vad är problemet?

Du ser inga som helst problem med att de svagaste i samhället, de sjuka ska betala skattesänkningar för de redan besuttna ? Det är helt OK i din värld ?

Puke....

/kram Lennart


Senast jag kollade var det på så vis att de heltidssjukskrivna får pengar av staten. Har du andra uppgifter?

råttan

Antal inlägg : 406
Join date : 10-03-19

Till överst på sidan Gå ner

SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER Empty Sv: SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER

Inlägg  Glasnost ons 08 sep 2010, 08:05

Tycker det ser ut som om det inte är mycket som stämmer i inledande inlägg, ta bara "de sjuka kostar inte en krona, tvärtom" till exempel, hur går detta till?
Glasnost
Glasnost

Antal inlägg : 617
Join date : 10-03-20

Till överst på sidan Gå ner

SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER Empty Sv: SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER

Inlägg  lennart ons 08 sep 2010, 15:47

Senast jag kollade var det på så vis att de heltidssjukskrivna får pengar av staten. Har du andra uppgifter?

Att våra sjukdomar har fått en politisk gräns har gått dig helt förbi råttan ?

Dina brister i basic samhällskunskap är svindlande.....

lennart

Antal inlägg : 83
Join date : 10-09-06

Till överst på sidan Gå ner

SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER Empty Sv: SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER

Inlägg  råttan ons 08 sep 2010, 17:56

lennart skrev:
Senast jag kollade var det på så vis att de heltidssjukskrivna får pengar av staten. Har du andra uppgifter?

Att våra sjukdomar har fått en politisk gräns har gått dig helt förbi råttan ?

Dina brister i basic samhällskunskap är svindlande.....


Du förstår, en sjukdom är en sjukdom. De sjuka får i sin tur pengar av staten. Har du problem med det?

råttan

Antal inlägg : 406
Join date : 10-03-19

Till överst på sidan Gå ner

SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER Empty Sv: SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER

Inlägg  lennart ons 08 sep 2010, 18:15

Du förstår, en sjukdom är en sjukdom.

Det trodde jag var självklarheter....

De sjuka får i sin tur pengar av staten.

och staten får pengar från....?

Har du problem med det?

Det enda jag har problem med just nu är att jag inte förstår att du kan vara så in i helv*te barnslig och illiterat när du sitter på pottkanten. Försvarsmekanism ?

/kram Lennart


lennart

Antal inlägg : 83
Join date : 10-09-06

Till överst på sidan Gå ner

SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER Empty Sv: SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER

Inlägg  Glasnost ons 08 sep 2010, 18:47

lennart skrev:
Du förstår, en sjukdom är en sjukdom.

Det trodde jag var självklarheter....

De sjuka får i sin tur pengar av staten.

och staten får pengar från....?

Har du problem med det?

Det enda jag har problem med just nu är att jag inte förstår att du kan vara så in i helv*te barnslig och illiterat när du sitter på pottkanten. Försvarsmekanism ?

/kram Lennart


Nej här är det inga som sitter på pottkanten....... Wink
Glasnost
Glasnost

Antal inlägg : 617
Join date : 10-03-20

Till överst på sidan Gå ner

SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER Empty Sv: SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER

Inlägg  råttan ons 08 sep 2010, 20:04

lennart skrev:
Du förstår, en sjukdom är en sjukdom.

Det trodde jag var självklarheter....

De sjuka får i sin tur pengar av staten.

och staten får pengar från....?

Har du problem med det?

Det enda jag har problem med just nu är att jag inte förstår att du kan vara så in i helv*te barnslig och illiterat när du sitter på pottkanten. Försvarsmekanism ?

/kram Lennart



Idag har jag lärt dig att en sjukdom är en sjukdom och att arbetarna försörjer de sjuka och inte tvärtom som du tidigare påstod. Du borde vara tacksam för att jag skänkt dig denna kunskap. Seså, ta bort pottan från ditt huvud nu.

råttan

Antal inlägg : 406
Join date : 10-03-19

Till överst på sidan Gå ner

SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER Empty Sv: SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER

Inlägg  lennart tor 09 sep 2010, 04:21

Nej här är det inga som sitter på pottkanten..

du saknar i vanlig ordning sjukdomsinsikt

/kram Lennart

lennart

Antal inlägg : 83
Join date : 10-09-06

Till överst på sidan Gå ner

SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER Empty Sv: SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER

Inlägg  lennart tor 09 sep 2010, 04:24

Idag har jag lärt dig


du kommer aldrig att kunna lära mig mig något, till det är du helt enkelt för okunnig

att en sjukdom är en sjukdom

det ingår liksom i allmänbildningen...

och att arbetarna försörjer de sjuka och inte tvärtom som du tidigare påstod.

att ljuga, är det enda sättet för dig att argumentera ?

Du borde vara tacksam för att jag skänkt dig denna kunskap.


drogar du ?

Seså, ta bort pottan från ditt huvud nu.

känner du dig naken utan ?

********************************

Råttan, du är i särklass det barnsligaste och mest omogna nick jag stött på. Beror det på mindervärdeskomplex eller har du någon diagnos ?

lennart

Antal inlägg : 83
Join date : 10-09-06

Till överst på sidan Gå ner

SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER Empty Sv: SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER

Inlägg  Glasnost fre 10 sep 2010, 05:25

lennart skrev:
Nej här är det inga som sitter på pottkanten..

du saknar i vanlig ordning sjukdomsinsikt

/kram Lennart

Tycker lennart att han balanserar på kanten nu?
Glasnost
Glasnost

Antal inlägg : 617
Join date : 10-03-20

Till överst på sidan Gå ner

SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER Empty Sv: SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER

Inlägg  lennart fre 10 sep 2010, 15:47

Tycker lennart att han balanserar på kanten nu?

Inte då...

/kram Lennart

lennart

Antal inlägg : 83
Join date : 10-09-06

Till överst på sidan Gå ner

SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER Empty Sv: SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER

Inlägg  Glasnost tor 16 sep 2010, 17:49

lennart skrev:
Vad är problemet?

Du ser inga som helst problem med att de svagaste i samhället, de sjuka ska betala skattesänkningar för de redan besuttna ? Det är helt OK i din värld ?

Puke....

/kram Lennart

Ursäkta men hur går det till när de sjuka betalar skattesänkningar? Rolling Eyes
Glasnost
Glasnost

Antal inlägg : 617
Join date : 10-03-20

Till överst på sidan Gå ner

SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER Empty Sv: SJUKA RENA VINSTEN FÖR STATEN! + 68 MILJARDER

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet